• Головна
  • Статті
  • Такі дивні слова: чопер, бобер, скремблер — кастомайзинг у моделях мотоциклів
Кастомна модель мотоцикла | Wheelers

Існує кілька причин, чому колекціонери прокачують мотоцикли. Вони хочуть, щоб техніка максимально відповідала їхньому стилю, також за допомогою кастомайзингу досягають яскравої індивідуальності байка. Розбираємось у нюансах кастомайзингу колекційних моделей: які види виділяють і в чому особливість кожного.

Was ist das: що таке кастомайзинг і навіщо він потрібен

Кастом — мотоцикл, який існує в єдиному екземплярі. Найчастіше «кастомайзингом» називають легкі зміни — перешите сидіння, багажні системи, перефарбування, встановлення додаткових дуг та світлових приладів. Проте справжній кастомайзинг — значна перебудова зовнішнього вигляду, конструкції та удосконалення технічних параметрів колекційного транспортного засобу. 

Топ-5 видів кастомайзингу

Кастоми найчастіше збирають на базі круїзерів — великих дорожніх мотоциклів із прямою посадкою, низьким сидінням та характерним «грізним» звуком двигуна. Зібрали п’ять найпопулярніших трендів у «прокачуванні» байків.

  1. Chopper. Мотоцикл чопер — найекстремальніший, найвпізнаваніший і найпопулярніший вид модифікації байків у США. Чопер неможливо не впізнати завдяки винесеній вперед вилці, збільшеному передньому колесу, подовженій рамі та різноманітності хромованих деталей. Перші чопери збирали у США у 1950-х роках на базі серійних мотоциклів Harley Davidson, усі моделі яких у різних масштабах доступні на сайті Wheelers для колекціонерів.

  2. Bobber. «Боберами» називають байки, які після «перебудови» нагадують мотоцикли американських перегонів з 30-х років минулого сторіччя. Зусилля спрямовані на максимальне зниження ваги: ​​видаляють деталі, без яких можлива робота мотоцикла, знімають зайві обтічники та переднє крило, а також вкорочують заднє. Бобери впізнають за одинарним сидінням водія, зменшеним бензобаком, піднесеним кермом і вигнутим вгору вихлопним трубам. Моду на бобери підтримали виробники серійних мотоциклів. Найкращі приклади таких байків — Indian Sport Scout Bobber та Triumph Bonneville, які можна знайти серед колекційних моделей мотоциклів на нашому сайті.

  3. Кастом бобер | Wheelers
  4. Cafe Racer. «Кафе-рейсери» стали популярними у 1960-х роках серед молодих перегонників, які хотіли, щоб їхні байки нагадували перегонні мотоцикли Гран-прі. Cafe Racer — байк зі зменшеним робочим об’ємом та зниженою вагою. Мета, як і у випадку з боберами — оптимізувати співвідношення потужності та ваги. Характерна особливість кафе-рейсера — низьке вузьке кермо та подовжений паливний бак, які змушують перегонника приймати спеціальну позу та зменшувати опір повітря.

  5. Scrambler. «Скремблери» відрізняють спрощений дизайн, шини з шипами для їзди бездоріжжям, високі труби, суворий і агресивний зовнішній вигляд. Цей тип байків з’явився разом із кафе-рейсерами у 1960-х роках, коли молодь змагалася у перегонах з однієї точки до іншої, обираючи прямий шлях перетнутою місцевістю. У той час не було байків для бездоріжжя, і перегонникам доводилося перебудовувати доступні моделі.

  6. Streetfighter. «Стрітфайтери» походять від кафе-рейсерів у 1970–1980-х роках, після появи доступних японських вуличних мотоциклів. Під час «прокачування» до стрітфайтера прибирають обтічники, задні підніжки та дзеркала, щоб надати байку агресивного вигляду та знизити його вагу. Також вносять технічні зміни: підвищують потужність двигуна, встановлюють пряме кермо для покращення керованості та добиваються короткого гучного вихлопу.

Хтось кастомізує особистий байк, для когось це захоплення вже переросло у серйозний бізнес. Хто знає, може і ти, починаючи «прокачувати» свого улюбленця, невдовзі станеш досвідченим кастомером. А унікальні масштабні моделі зі зручною фільтрацією можна знайти на сайті Wheelers.

Кастомні моделі мотоциклів