Harley Davidson: 117 років історії бренду
Harley-Davidson — один із найавторитетніших американських брендів. Це уособлення американської мрії, символ свободи та Америки, такий самий як Levi's, Coca-Cola та Jeep.
«Харлі» регулярно входить до топ-50 популярних брендів США. В опитуванні, проведеному 2021 року в дев’яти північноамериканських штатах, Harley-Davidson посів 14 місце серед 1172 марок за критерієм «найбільш патріотичний бренд», випередивши Pepsi, Nike, AT&T і Tesla. Серед компаній, що виробляють транспортні засоби, попереду Harley лише Jeep — абсолютний лідер голосування.
Історія бренду: від велосипеда з моторчиком до тріумфу у Німеччині
Пропонуємо згадати — чи вперше відкрити для себе — історію компанії та ознайомитися з колекційними моделями бренду.
Друзі Вільям Харлі та Артур Девідсон створили перший мотоцикл, додавши до велосипеда двигун об’ємом 116 см3. Пізніше друзі зібрали мотоцикл з потужнішим двигуном, який їм допоміг спроектувати Оле Евінруд, відомий як винахідник підвісного двигуна.
Харлі та Девідсон збирали байки в сараї розміром 3 на 4,5 м у місті Мілуокі, де й зараз знаходиться головний офіс компанії.
У компанії з’явився перший дилер у Чикаго.
На Chestnut Street збудували завод розміром 84 на 24 м. Штат виріс до шести співробітників. «Харлі» випускають перший каталог і дають байкам назву "Silent Gray Fellows" («Безмовні сірі хлопці»), яке відсилало до сірого колір рам і символізувало надійність техніки.
До друзів приєднується Вільям Девідсон. Приятелі засновують компанію Harley-Davidson Motor Company.
«Харлі» перемагає в американському конкурсі на витривалість та надійність та встановлює рекорд з економічності. Детройт першим із міст США купує мотоцикли бренду для потреб поліції.
Компанія відкриває перегоновий підрозділ. З’являються перші байкери — прихильники бренду.
Починається Перша світова. Близько 50% мотоциклів, що випускаються, закуповує армія США. Після перемир’я перший американський солдат, який перетнув кордон Німеччини, робить це на мотоциклі Harley-Davidson.
Компанія розширює модельний ряд, знаходить нових дилерів, оновлює рекорди швидкості та стає лідером у перегонах.
Після вступу США до Другої світової війни, HD припиняє виробництво цивільних мотоциклів.
Компанія виробила майже 90 тисяч армійських WLA.
Хронологія повоєнних років
Історію компанії від перемоги у Другій світовій війні досі репрезентують Harley-Davidson, усі моделі яких ти можеш знайти на сайті для колекціонерів Wheelers.
Рік початку виробництва легендарної моделі S, відомої як "Hummer".
«Харлі» починає програвати потужнішим та економічнішим британським байкам.
Новий KR відкриває серію з семи послідовних перемог Daytona 200.
Компанія розпочинає виробництво менш габаритних мотоциклів.
Якість байків HD знижується, мотоцикли програють у перегонах та конкурентній боротьбі японським брендам. Власником Harley-Davidson стає компанія AMF.
Зібрано перший круїзер FX 1200 Super Glide.
Попри появу нових моделей, Харлі втрачає прибутковість і лояльність покупців. Група керівників на чолі з Воном Білсом викуповує у AMF підрозділ HD та рятує марку.
Harley-Davidson освоює випуск нових моделей та підвищує їхню якість, відкриває додаткові виробничі потужності та вдосконалює систему управління.
На сторіччя компанії в Мілуокі збирається 250 тисяч шанувальників бренду.
На тлі економічного спаду прибуток Харлі падає на 84%. Компанія позбавляється супутніх брендів і концентрується на основному бізнесі.
Новий президент компанії анонсує повністю електричний LiveWire.
Компанія презентує оновлений Sportster S та повністю новий тур-ендуро Pan America, що знаменує також новий етап у розвитку Harley-Davidson.
Компанія пережила періоди розвитку та стагнації. Проте Harley-Davidson, як і раніше, відомий шосейними крейсерами ціною понад $40 тисяч і величезною спільнотою райдерів. Хоч би що трапилося, «Харлі» залишиться «Харлі». Сподіваємося, що час розквіту найбільшого бренду мотоциклів ще попереду.